mandag den 4. juni 2012

Jeg var ikke meget for at tage med min far hen og hente hans cykel når den var punkteret. så ville jeg hellere hente den selv og slippe for al min fars brægen. cykelhandler s.a.olsen forstod alligevel ingenting men snakkede min far efter munden, eller forsvandt ind i forretningen igen.  Engang hvor min far havde siddet og læst hele weekenden begyndte han at citere den egyptiske dødebog istedet for at betale:  det synes jeg var synd for lærlingen, som jeg havde gået 4 klasser under i strandskolen. Jeg prøvede at opveje min fars snak om osiris  og afvejning af sjælen, med at sige at det sandelig var en god lapning og man kunne se at lærlingen havde lagt al sin tekniske "ekspertise" i.  det er ikke baghjulet sagde lærlingen, og vi taler heller ikke om en punktering. Men om stelbrud. Ok men det er i hvert fald godt set sagde jeg og hjalp min far med at få cyklen fri af de andre reparationer.  det kunne godt være svært for de var lænet op af hinanden fordi der var så lidt plads bag cykelhandlen.  Det var jo en ganske almindelig have med hus lige før skoven.